BİLMEDİKLERİNİZİ ÖĞRENİN

Akıllı Telefon Alırken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir!


Özellikle teknoloji konusunda edindiğim tecrübeleri paylaşan ve bir akıllı telefon kullanıcısı olarak sizlere başlıkta da belirttiğim gibi bir akıllı telefon alırken dikkat edilmesi gereken hususları sizlere aktarmaya çalışacağım
. Bu konuyu daha önce yazmış olduğum iPhone ve Samsung karşılaştırmasının çok fazla okunmasının vearkadaşlarımın bana bu konuda sıkça sorular sormasından yola çıkarak böyle bir yetersizlik olduğunu düşündüğüm için yazıyorum. Alt başlıklar şeklinde sizlere fikir vermeye çalışacağım.

Beklentim ve amacım ne?

Öncelikle bir akıllı telefon alırken bence kendinize en başta sormanız gereken soru bu aslında. Çünkü malum eğer iyi bir akıllı telefon almak isterseniz fiyatı 1.000 TL’nin üzerinde bu kadar parayı ne için vereceğiniz iyi belirlemeniz gerekiyor.
Bir akıllı hayatınızı kesinlikle kolaylaştıracaktır. Fakat fayda-maliyet analizi yapıp bu telefona gerçekten ihtiyacınız var mı bunu tespit edin.
Günümüzde çok fazla iPhone kullanıcı mevcut! Onları görünce acaba bu telefonu neden kullanıyor diye merak etmiyor değilim. Çünkü bazılarının bu telefonları alırken acaba gerçekten amacına yönelik mi kullanıyor yoksa sadece pahalı bir telefon kullanıp gösterişini mi sergilemek istiyor diye düşündürüyor.
Ama az önce de söylediğim gibi bu telefonu her ne amaçla almış olsanız da kullanmak hayatınızda bazı kolaylıkla yine de sağlayacaktır.

Bilgisayar ile kolay senkronize edilmeli!

Bu ne demek şimdi diyebilirsiniz! Hemen açayım. Telefonunuzu bilgisayara bağladığınızda; bu USB, wireless ve bluethoot olabilir, size sıkıntı çıkarmamalı. Biraz daha açayım; mesela bir iPhone kullanıcısı iseniz, bilgisayarınızla senkronize etmeniz için iTunes programına ihtiyacınız var. İşte eğer akıllı telefonunuzu bilgisayara bağlamak istediğinizde sizden dosya aktarımı için bir aracı program istemesi size için sıkıntı yaratacaktır. Düşünsenize, arkadaşınız evine gittiniz, bilgisayarında görmüş olduğunuz bir film, şarkı ya da birlikte çekilmiş olduğunuz fotoğrafı istiyorsunuz, bilgisayara o 1.000 TL’nin üzerinde bir fiyat vermiş olduğunu cihazı bağlıyorsunuz ama gönderim yapamıyorsunuz, çünkü bir ara program gerekiyor. İşte bu konuya dikkat edilmesi gerekiyor. O kadar para verip aldığınız cihazı bilgisayara bağlayınca saniyeler için de senkronize edebilmelisiniz.

Hangi işletim sistemine sahip olmalı?

Akıllı telefonların diğer bir karşılaştırma kategorisi de uygulamalardır. Uygulama yelpazesinin geniş olması onun ne kadar çok tercih edildiğini gösteren diğer bir etkendir. Bu uygulamalar sayesinde daha dinamik bir kullanıma sahip oluyorlar.
Şu an için uygulama sayısı olarak android işletim sistemi diğerlerinin açık ara önünde görünüyor. İleride ne olacağı bilinmediği gibi android işletim sistemi Google’ın olması dolayısıyla da kolay kolay gerilerde kalacağını şimdilik düşünmüyorum. Üstelik işletim sisteminin yeni versiyonlarının üretilmesi konusunda da diğerlerinden ile açık ara önde olacağını düşünüyorum. Bu sebeple kullanmakta olduğum android işletim sistemine sahip bir telefon almanızı önerebilirim.

Pil süresi yeterli olmalı!

Aslında akıllı telefon en büyük sorunu bu. Çünkü şimdiye kadar 4-5 gün süre ile 24 saat boyunca açık kullanabileceğimiz bir akıllı telefon görmedim duymadım. Genellikle pil şarjı 1 gün boyunca sizi idare edebiliyor. Aşağı yukarı bu hepsi için geçerli. Çünkü akıllı telefona sahip bir kimse bu telefon ile uğraşmadan duramıyor; ya oyunuyor ya da internete giriyor. Pil süresini etkileyen en büyük faktör de aslında telefona yüklenen uygulama ve widget(eklentilerin) sürekli ya da belli periyotlarla internetten veri çekmesi. Eğer akıllı cihazınızı normal bir telefon seviyesine indirirseniz, bu süre biraz daha uzayabilir.
Bu başlıkta dikkat edilmesi gereken hususta alacağınız cihazın aslında diğerlerinden pek farklı olmayacağı olsa da yine de en uzun pil süresine sahip olanı araştırmak. Bunu yanında eğer pili değiştirilebilir bir cihazı tercih ederseniz, yolunuza yedek pil ile devam etme imkanı yakalayabilirsiniz; iPhone sanırım bunu size vermeyecek, görünen o ki bu konuda oldukça ısrarlı. :)

Cihaz garantili olmalı mı?

Yüzlerce lira verdikten sonra bu cihazı kesinlikle garantisiz almayın. Çünkü almış olduğunuz cihaz bir teknolojik ürün ve teknolojik ürünlerin arıza çıkarması olduk normaldir. Birkaç yüz lira daha az vereceksiniz diye böyle bir yola başvurmanızı şahsen tavsiye etmiyorum. Evet cihazlar yurt dışından daha ucuza geliyor, fakat Türkiye’de garantisi var mı? Bunu araştırmak gerek.

Satış sonrası hizmet nasıl?

Almış olduğunuz cihaz arıza yapma olasılığına karşı kesinlikle, en kısa sürede cevap verebilecek bir marka seçin. Hatta mümkünse bu desteği markanın kendisi sağlasın.
Mesela başıma geleni sizinle paylaşayım. Kullanmakta olduğumGalaxy S arızalanması dolayısıyla KVK servisine götürdüm, sıra olduğu için benimle oradaki güvenlik ilgilenmek istedi (tamamen iyi niyetten ötürü olarak görüyorum), cihazı gösterdiğim de bana bu cihaza biz bakmıyoruz diye karşılık aldım ve beni Samsung servisine yönlendirdi. Bilmiyorum, acaba o kişi mi bilmiyordu yoksa gerçekten KVK bakmıyor muydu? Ama Samsung servisine gidince cihazı zaten faturasız olarak direkt teslim aldılar (barkod okutması ile kontrol edildi).

İnternet kullanmam şart mı?

Evet! Hem de kocaman evet! :) Bu tamamen kendi görüşüm. Ben kesinlikle akıl erdiremiyorum kardeşim; sen gel o kadar para ver, sonra internete para vermekten kaçın.
Bu cihazlar internet ile bir anlam taşımakta. İnternet olmadan zaten bu cihazı kullanmanızın pek bir anlamı kalmaz. Eğer cihazınız akıllı bir cihaz olarak kalmasını istiyorsanız ona internet vermeniz gerek. Yoksa gayet aptal bir cihaz olur. :)Çok ekonomik olarak 2G hızı dahi olsa sınırsız internet paketi sunan operatör/ler mevcut. Bunu için internet paket ve kampanyalarını inceleyin.

Cihazımı nereden almalıyım?

Cihazınızı yukarıda da bahsettiğim gibi kesinlikle servis imkanın sunan bir yerden alın. Eğer markanın sağlamış olduğu imkanlardan faydalanabilecekseniz sıkıntı yok. Ama bazı esnaflar size “kardeşim garantisi benim, bişey olursa getir” diye bilir! Kesinlikle bu cihazlar için bu yerleri tercih etmeyin. Kısacası garantisi yok demek olur bu.
Bu cihazlar genellikle operatör mağazalarında da tekno marketlerde sağlıklı(garanti, sağlamlık vs.) bir şekilde bulabilirsiniz. Ya da kendini kanıtlamış internet mağazaları olabilir.

Operatörlerin akıllı telefon kampanyaları nasıl?

Operatörlerin sunmuş olduğu kampanyaları kullanmam, kullanmadım da. Yani telefonla birlikte şu kadar internet, şu kadar konuşma paketi, şu kadar mesajlaşma falan gibi paketler mevcut. Ödenen taksitler uçuyor gidiyor. Cihazın fiyatı zaten yüksek birde onlarla birlikte iyice yukarı tırmanıyor.
Cihazınızı yine operatörlerden alabilirsiniz. Fakat kendi internet, konuşma, mesajlaşma tarifelerinizi kendiniz belirlemenizde fayda var. Hem göbeğinizi operatöre bağlamamış olursunuz hem de kimimizin konuşması fazla internet kullanımı az, kimimizin mesajı fazla internetti fazla, konuşması az gibi türevleri oluşturabilirsiniz. Kullanmadığınız hizmet için ödeme yapmayın. Zaten gerekli hesaplamaları yapınca farkı göreceksiniz.

Teşekkür ederim!

Umarım yazmış olduğum birçok akıllı telefon kullanıcısına rehber olmuştur. Bu yazıyı faydalı bulursanız arkadaşlarınızın da okumasında fayda olabilir. Çünkü bana arkadaşlarım bu konuyu sürekli soruyorlar. Şimdi onlara bir kaynak gösterebileceğim. Eğer aklınıza takılan başka herhangi bir soru varsa yorum bölümünden paylaşın, böylelikle bu yazıyı okuyanlarla etkileşimi sağlamış olalım.
iPhone 4 ve Samsung Galaxy S karşılaştırmasını da okumanızı tavsiye ediyorum.
Veysel Semiz
Share this article :

Yorum Gönder

TEŞEKKÜRLER

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. ÖĞRET BANA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger Template