BİLMEDİKLERİNİZİ ÖĞRENİN

Mobil dünyada neler oluyor?


Tam fuarların ömrü bitti derken, MWC ortalığı fena şekilde değiştirdi. Ben açıkçası bu kadar hareket beklemiyordum.

Hatta son haberlerin geldiği şirketlerden de hiç haber beklemiyordum.
Neler mi oluyor? Mobil dünyada yeni bir çağa giriyoruz. Benim çokça her durumda bahsettiğim fragmantasyon yani küçük parçalara ayrılma fikri mobil dünyada da yaşanmaya başladı.
Malum Symbian, iOS ve ardından Android'den sonra Windows Phonediye giden seri, şimdi bambaşka yönlere dağılmaya başladı. Dağılma diyorum çünkü artık bir güncel yok. herkes kendi güncelini yaratıyor. Ubuntu, bir tür write once run everywhere mantığı güderek her yerde ayrı davrananresponsive işletim sistemi gibi ilginç bir tarafa giderken, Firefox yani aslında Mozilla genlerindeki Netscape ruhunuparlatarak Html5 üzerinden çalışan bir işletim sistemi yapıyor.
Bu arada uygulama geliştiriciler ise fena halde dağılıyorlar. Bir servis geliştirdiğinizde en az üç büyük işletim sistemi için uygulama yazma zorunluluğu oluşuyor. Bu da yetmiyor çeşitli ekran boyları var. O da yetmiyor, servisin web tarafında ise bir responsive design yapmak şart. Bu da en az üç versiyon demektir. Tabii evimizde yerli yerinde durduğu halde mobil davranışları gösteren televizyonlarımızı saymıyorum. Onlara da her markaya göre ayrı uygulama şart, Allahtan ekran çözünürlükleri öyle çok değişken değil. PAL var, HD var bir de 4K ve 8K geliyor. Proporsiyonlar çokça değişmiyor. 4x316x9 ve yenilerde 21x9...
Hepimiz bu kadar çok uygulama ile uğraşacaksak, hani content is the king'di? Bu fikre ne oldu? aslında tam da bu noktadan yola çıkarsak, dağılan bu uygulama dünyasının HTML5 altında yeniden bir araya gelmek zorunluluğu ortaya çıkacak gibi geliyor. Zira bu kadar enerji gerçekten anlamsız. HTML5 mi olur bilemiyorum ama galiba bu durum yeniden web üzerinde bir şekilde toplanacak. Yoksa bu dağınıklık hayra alamet değil!
Share this article :

Yorum Gönder

TEŞEKKÜRLER

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. ÖĞRET BANA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger Template