Seyahat pazarında uzun süreden beri tartışılan bir konu var. Aylık tekil ziyaretçi sayısı milyarları bulan sosyal siteler, turizm sektöründen nasıl pay alacak? İki büyük sosyal medya devi olan Google ve Facebook, destinasyon ile tüketici arasında köprü kurabilmek için ağızlarının suyu akıyor. Sosyal medyanın iki devi olan bu şirketler, sanal ortamdaki imparatorluklarını turizm alanına da yaymak için adeta birbiriyle yarış halindeler. Amaç ise belli: Müşterilere tatillerini daha iyi geçirmeleri, destinasyonlara ise kendilerini en iyi şekilde pazarlamaları için “yardım” etmek.
Geçtiğimiz günlerde Colarodo’nun Snowmass kasabasında düzenlenen ve
1,200 kişinin katıldığı sempozyumda konuşan iki şirketin yetkilileri,
turizm sektöründeki fırsatlar ve kendilerinin bu fırsatlardan nasıl
yararlanacağına dair bir çerçeve sunumu yaptılar. Yapılan sunumlarda,
her iki şirket için de temel stratejisinin kullanıcılar olduğu ortaya
çıktı.
Facebook’un turizm endüstrisinden sorumlu müdürü Erik Hawkins, sosyal medyanın bugüne kadar seyahat sektörüne gereken değeri vermediğini ifade ederek, bundan sonra seyahat sektörde daha etkin olunabileceğini kaydetti. Hawkins, “Facebook kullanıcılarının seyahat tercihlerinde diğer kullanıcıların etkisi büyük” diyerek, seyahat firmalarına facebook’u daha etkin kullanmaları çağrısında bulundu.
Facebook’un seyahat firmaları için önemli yönünü potansiyel müşterilerin tutumlarını gözlemleyerek pozisyon alma olarak açıklayan Hawkins, Facebook’un 1 milyar aktif kullanıcıya ulaştığını kullanıcıların facebook üzerinden seyahat sektörü ile şu ana kadar kurduğu ilişkinin ise kayda değer olduğunu belirtti. Sosyal medya kullanıcılarının ayda ortalama 11 saatini bu sitelerde geçirdiğini belirten Hawkins, içerik paylaşımının da her yıl ikiye katlanarak arttığını, bunu da şirketlere önemli bir avantaj sağladığını ifade etti.
Google’un seyahat sektöründen sorumlu müdürü Rob Torres ise, gerek
google’un, gerekse ona bağlı youtube’un seyahat sektörü için önemli
olanaklar sunduğunu söyledi. Sadece youtube’un aylık ziyaretçi sayısının
1 milyara ulaştığını kaydeden Torres, sadece Harlem Sahake’in 8,5
milyon videosunun sitede yayında olduğu bilgisini verdi. Torres, youtube
üzerinde destinasyon ve konaklama sektörünü tanıtan videoların
sayısının ise giderek arttığını ifade ederek, “Eğer hala insanlara video
kanalıyla ulaşmadıysanız, bir an önce ulaşmalısınız. Ancak videolarınız
sadece satış konusunda baskı yapan bir içerikte olmamalı” dedi.
Yorum Gönder
TEŞEKKÜRLER